ОБГРУНТУВАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОГРАМНО-АПАРАТНОГО КОМПЛЕКСУ УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ (СИЛ ОБОРОНИ) - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ОБГРУНТУВАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОГРАМНО-АПАРАТНОГО КОМПЛЕКСУ УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ (СИЛ ОБОРОНИ)

06.11.2023 09:28

[1. Information systems and technologies]

Author: Телегін Вадим Володимирович, ад'юнкт кафедри економіки та фінансового забезпечення, Національний університет оборони України, м. Київ, Україна



Широкомасштабне вторгнення збройних сил російської федерації 24 лютого 2022 року на територію України та подальші бойові дії проти агресора свідчать, що сучасна війна це не тільки протистояння між людськими, матеріальними, інформаційними ресурсами, а й між системами забезпечення військ (сил). Повне й своєчасне забезпечення матеріальними ресурсами в ході ведення операції (бойових дій) відіграє основну роль в досягненні успіху. Якісне матеріальне забезпечення неможливе без ефективного управління системою забезпечення матеріальними ресурсами.

Аналіз поточного стану системи забезпечення матеріальними ресурсами (далі – СЗМР) Збройних Сил України, досвіду ведення бойових дій по відбиттю нападу агресора, оцінка стану сектору безпеки і оборони, виявили низку проблем, внаслідок яких неможливо належним чином здійснювати забезпечення матеріальними ресурсами Збройних Сил України, а саме [1]:

недосконалість управління системою забезпеченням матеріальними ресурсами Збройних Сил України знижує ефективність організації та виконання необхідних завдань забезпечення матеріальними ресурсами Збройних Сил України;

недостатній рівень обсягів постачання ресурсів для забезпечення заходів розвитку, підготовки та застосування військ (сил), неактуальність нормативно-правової бази призводять до зниження боєздатності та ефективності застосування військ (сил);

відсутність інтегрованої автоматизованої системи управління СЗМР Збройних Сил України не дозволяє у повній мірі використовувати можливості сил та засобів, раціонально управляти матеріальними та іншими необхідними ресурсами і, як наслідок, не дозволяє у повні мірі використовувати бойові спроможності військ (сил);

низький рівень застосування сучасних інформаційних технологій в Збройних Силах України.

Для ефективного управління процесами по забезпеченню матеріальними ресурсами ЗС України необхідне використання системного рішення стосовно формування автоматизованої системи управління забезпеченням матеріальними ресурсами (далі – АСУЗМР), вибору інформаційно-програмної платформи відповідної функціональності та масштабу для автоматизації процесів управління забезпеченням, побудови інформаційної інфраструктури системи забезпечення матеріальними ресурсами.

Побудова та функціонування ефективної системи забезпечення матеріальними ресурсами неможлива без чітко налагодженої системи управління в реальному масштабі часу інформаційними потоками, які циркулюють в середині системи на усіх рівнях ієрархії.

Керуючись вимогами [2], основні функції системи забезпечення ЗС України полягають у постачанні матеріальних ресурсів для забезпечення потреб ЗС, управлінні інформацією логістичного забезпечення. Разом з тим, кожна із функцій системи забезпечення спрямована на виконання відповідних заходів. 

Забезпечення військових частин (підрозділів) відповідними матеріальними ресурсами повинно здійснюватись з урахуванням вимог системного підходу, тобто подачу окремої номенклатури матеріальних ресурсів, у якій існує потреба тієї чи іншої військової частини (підрозділу) необхідно розглядати, як складову частину усієї сукупності підсистем – органів управління та військових частин (підрозділів) забезпечення на різних рівнях ієрархії, інформаційних та матеріальних потоків, які через них проходять.

Ефективне виконання завдань по забезпеченню матеріальними ресурсами буде в повній мірі залежати від своєчасного, безперебійного і повного забезпечення відповідними матеріальними ресурсами потреб військових частин (підрозділів).

До числа основних завдань АСУЗМР, на погляд американських військових експертів [3], входять: 

взаємодія і інтеграція інформації об’єднаних і видових систем забезпечення збройних сил, включаючи систему постачання зброї і матеріальних засобів, фінансового, медичного, технічного забезпечення і перевезення;

взаємодія інформаційних систем логістики країн-членів НАТО, а також союзників США, під час спільного врегулювання конфліктів і криз [4-7];

взаємодія процесів забезпечення угруповань сил і оперативного управління ними, а також надання можливості командуючим оперативними формуваннями вибору з більшого числа тактичних варіантів дій;

планування логістики;

забезпечення доступу до постійно обновлюваної інформації від різних джерел централізованої бази даних логістики (відстеження запасів, стану і місця розташування боєприпасів, паливо-мастильних матеріалів та іншого майна);

централізація інформації про потреби бойових підрозділів у матеріальних засобах;

взаємодія з постачальниками матеріальних засобах і підрядниками з доступом посадових осіб до постійно підтримуваної загальної бази забезпечення і системам електронної комерції.

Метою створення та використання АСУЗМР планування та управління матеріальним забезпеченням відповідно [8] є облік, узагальнення, обробки даних та надання звітних матеріалів щодо матеріального забезпечення в рамках отриманої міжнародної технічної допомоги України.

Автоматизація управління системою забезпечення матеріальними ресурсами має бути одним з пріоритетних напрямків роботи з підвищення ефективності управління системою забезпечення матеріальними ресурсами Збройних Сил України. Створення нових і модернізація існуючих автоматизованих систем управління на основі передових інформаційних технологій за стандартами країн-членів НАТО дозволить підвищити ефективність управління системою забезпечення матеріальними ресурсами Збройних Сил України, скоротити час на одержання і всебічну оцінку відомостей про матеріальні ресурси на всіх етапах їх руху, підвищити ефективність системи забезпечення, а також покращити взаємодію з аналогічними системами країн-членів НАТО.

Література:

1. Звіт російсько-української війни. Збірник № 4-8.

2. Основні положення логістичного забезпечення Збройних сил України: наказ МОУ від 11 жовтня 2016 № 522. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.mil.gov.a/ministry /normativnopravova-baza/nakazi-ministra oboroniukraini/nakazi-ministerstva-oboroni-ukrainiza-2016-rik. html.

3. Battle Command and Sustainment Support System (BCS3) – [Електронний ресурс] –Режим доступу: https://www.globalsecurity.org/military/systems/ground/bcs3.htm.

4. AJP-4(A). ALLIED JOINT DOCTRINE FOR LOGISTICS. NATO. 2018. – 84 с.

5. AJP-4.4(A). ALLIED JOINT MOVEMENT AND TRANSPORTATION DOCTRINE: NSA, 2013. – 90 c. 

6. AJP-01(D): Доктрина об’єднаних сил НАТО, довідкові матеріали. – К.: НУОУ ім. Івана Черняховського. 2016. – 130 с.

7. NATO Logistics Handbook. Brussels: NATO HQ, 2012. 207 с.

8. Наказ Міністерства оборони України від 18.08.22 № 242 “Про впровадження у дослідну експлуатацію інформаційно-комунікаційної системи планування та управління логістичним  забезпеченням  з використанням спеціалізованого програмного забезпечення НАТО LOGFAS”.                                                                      

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення