ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ

23.01.2023 17:04

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Супрун Майя Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов гуманітарних спеціальностей, Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк


У глобальному розумінні в процесі формування суспільства значна роль належить інформації, освіті та формуванню практичних навичок. Адже саме вони є дієвими засобами поширення інформації про кращі технології та досвід, що сприяє досягненню ефективності в масштабах суспільства. В системі показників розвитку інформаційного суспільства велике значення має розвиток

інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в галузі освіти. Інтернет природно увійшов у життя людей і є одним з найефективніших засобів, що допомагають значно урізноманітнити процес навчання іноземних мов.

Під ІКТ розуміємо сукупність електронних технічних засобів і програмного забезпечення, а також організацію, форми і методи їх застосування в навчальному процесі, спрямовані на ефективне використання освітніх інформаційних ресурсів у навчанні та вихованні. 

На заняттях англійської мови студенти використовують ІКТ для пошуку та отримання додаткової інформації; розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування; комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів. Використання ІКТ допомагають полегшити доступ до інформації і скоротити час вивчення мови.

І. Заярна виділяє такі основні напрямки використання ІКТ у навчанні англійської мови: 

-використання з метою навчання шляхом моделювання, наочного представлення мовних, мовленнєвих і соціокультурних процесів та явищ;

 -організація тренування у використанні навчального матеріалу (формування мовленнєвих умінь та мовних навичок); 

-контроль та оцінювання рівня сформованості умінь та навичок, зберігання, збір та обробка статистичної інформації; 

-забезпечення діалогу, комунікації за допомогою комп’ютерних мереж.

Назвемо найпопулярніші елементи ІКТ у процесі вивчення іноземної мови:

- eлектронні підручники і посібники; 

- інтерактивні дошки;

- електронні енциклопедії і довідники;

- тренажери і програми тестування;

- освітні ресурси Інтернету;

- DVD i CD диски з картинами і ілюстраціями;

- відео і аудіотехніка

- матеріали для дистанційного навчання

- науково-дослідні роботи і проекти

Отож, можна виділити основні переваги використання ІКТ у процесі вивчення мов: 

- мотивація студентів;

 - можливість для викладача застосовувати індивідуальний підхід; 

- сприяння розвитку самостійності студентів; 

- урізноманітнення та осучаснення навчального матеріалу; 

- забезпечення автентичним матеріалом, що сприяє поінформованості щодо інших мов та культур. 

На сучасному етапі навчання іноземних мов значну увагу необхідно приділяти застосуванню мультимедійних технологій, у яких одночасно використовують тексти, відеоматеріали, звукові ефекти, анімацію. Все це разом з інтерактивним програмним забезпеченням сприяє більш ефективному засвоєнню мовного матеріалу.

Сучасному викладачу необхідно іти в ногу з часом, опановуючи інноваційні технології навчання, потрібно розвивати набутий поколіннями досвід навчання, трансформувати його на більш сучасному рівні з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Використання цих технологій у процесі вивчення іноземної мови сприяє інтелектуальному творчому розвитку студентів, оптимізує засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також дозволяє подолати монотонність заняття.

Література

1. Заярна І.С. Деякі аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні англійської мови. Педагогічні науки. 2015. № 4. С.15-24. 

2. Подзигун О.А. Застосування інформаційних технологій у навчанні іншомовного професійного спілкування майбутніх педагогів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Випуск 45 / Редкол.: І.А.Зязюн (голова) та ін. Київ-Вінниця : ТОВ фірма “Планер”, 2016.  С.311-314. 

3. Сахневич І. Умови ефективної організації самостійної роботи із вивчення іноземної мови майбутніми технічними перекладачами в позааудиторний час. Вища освіта України. 2008.  № 3. С. 48–55. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення