ІНФЛЮЕНС-МАРКЕТИНГ: ЕФЕКТИВНІСТЬ, ПЕРЕВАГИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ІНФЛЮЕНС-МАРКЕТИНГ: ЕФЕКТИВНІСТЬ, ПЕРЕВАГИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН

12.11.2022 17:05

[2. Економічні науки]

Автор: Пархаєва Наталя Вікторівна, кандидат технічних наук, доцент, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ; Зуб Катерина Павлівна, здобувач вищої освіти, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ


Одним із сучасних методів індивідуалізації відносин зі споживачами, що впроваджують підприємства торгівлі та відомі бренди, є інфлюенс-маркетинг. Питанням пошуку відповідного певній цільовій аудиторії інфлюенсера та застосовування його маркетингового впливу присвячено публікації О. Вартанової, А. Матвєєва, В. Королькова. 

Хоча це не новий метод у галузі, торговельне середовище стає все більш технологічно розвиненим, і інфлюенс-маркетинг виходить на передній план, стає надзвичайно популярним. У зв’язку з чим підприємства все частіше використовують саме його та приділяють цій тактиці більше зусиль і часу [1-3]. 

Інфлюенс-маркетинг – це маркетинг впливу, в основі якого – авторитетні популярні особистості – блогери. Рекомендації від них сприймаються аудиторією більш доброзичливо, ніж отримані з традиційних каналів реклами Адже блогер знає, як краще донести інформацію до своїх підписників, щоб їх зацікавити. Зазвичай він ділиться досвідом використання певного товару чи послуги, висловлює свою думку та підкреслює переваги використання продукту. Результатом цього є головна особливість інфлюенс-маркетингу, яка полягає в тому, що він виглядає ненав`язливо та більш органічно, тому цільова аудиторія і довіряє таким рекламним заходам [4, 6]. 

Інфлюенсером може бути людина, яка набрала популярність саме в соціальних мережах, так як Таня Пренткович, Анна Притула, Тана Самбурська або ж людина, яка стала відомою до того, як з`явилася в соціальних мережах так, як Настя Каменських, Леся Нікітюк, Маша Єфросініна.

Відомо, що бренд, працюючи з лідером думок, залучає відразу кілька маркетингових механізмів, а саме:

- зірковий ефект (блогери на даний час набагато популярніші й мають вищій авторитет, ніж поп-зірки, що є запорукою зростання цікавості до бізнесу, який співпрацює з інфлюенсером);

- вихід на потрібну аудиторію (люди слідкують за тими блогерами, які їм просто подобаються або ж мають схожий стиль життя, або піднімають саме ті теми, які є цікавими для певного кола прихильників, тому інфлюенсера обирають не лише за популярністю, а й за цільовою аудиторією, внаслідок чого, результат такої співпраці буде достатньо високий);

- довірча комунікація (зазвичай, блогер має близькі стосунки з підписниками, завдяки спілкуванню в коментарях чи особистих повідомленнях, отже блогерам люди більше довіряють, ніж звичайній рекламі);

- довгострокова дія (найчастіше в блогерів продуманий та якісний контент, який залишається в мережі та продовжує набирати перегляди, тому споживачі купують товар не лише в цей момент, а й через місяці та навіть через роки) [5].

Цікава статистика була представлена з результатів досліджень Mediakix, яка допомагає вказати, наскільки добре працює маркетинг впливових осіб. Прикладом, достатньо ефективним інфлюенс-маркетинг вважають 80% маркетологів (рис. 1).





Рис 1. Ефективність маркетингу впливу [2]

71% маркетологів оцінюють якість клієнтів і трафік від маркетингу впливових осіб як кращі, ніж інші джерела маркетингу (рис. 2).






Рис. 2. Якість клієнтів і трафік від маркетингу впливових осіб як кращі, ніж інші джерела маркетингу [2]

89% маркетологів стверджують, що рентабельність інвестицій при маркетингу впливу є такою ж або кращою, ніж інші маркетингові канали (рис.3) 






Рис. 3. Рентабельність інвестицій при маркетингу впливу, ніж інші маркетингові канали [2]

Отже перевагами застосування інфлюес-маркетингу для просування бренду є:

- покращення пізнаваності бренду завдяки тому, що підписники блогера можуть більше дізнатися про бренд, його історію та продукти чи послуги, які пропонуються. Тому дуже важливо створювати цінний контент, який покращує присутність у соціальних мережах;

- блогери допомагають бренду демонструвати авторитет, тим самим зміцнювати довіру. Адже коли відома особа розповідає про бренд у соціальних мережах, то у споживачів створюється відчуття довіри до цього бренду;

- лідери думок, які просувають бренд, стимулюють продажі. Зараз все більше споживачів шукають блогерів, які порадять, які продукти чи послуги варто придбати;

- інфлюенсери надають довгострокові переваги. Бренди повинні розглядати інвестиції в маркетинг інфлюенсерів як довгострокову стратегію, для створення довіри між брендом і споживачами, а не лише як одноразове просування. Тому не слід очікувати значного збільшення продажів від однієї публікації [1].

Але не варто думати, що інфлюенс-маркетинг такий всемогутній. Все ж таки він має кілька недоліків. Одним з яких є те, що зараз важко знайти інфлюенсера з «живою» аудиторією. Також блогер може бути невідповідальним і надати неякісну рекламу. Ще одним недоліком виступає те, що підписники навчилися розпізнавати таку рекламу. Внаслідок цих факторів і зменшується ефективність реклами [4].

Саме зараз, усі зрозуміли, який вагомий вплив робить інфлюенсер на населення. Кожен інфлюенсер має велику аудиторію і, відповідно, вплив на них. Починаючи з 24 лютого, більшість українських блогерів ведуть інформаційну війну. А саме, вони показують те, що насправді відбувається в Україні, збирають кошти на техніку, бронежилети та одяг для військових. Також у перші місяці повномасштабного вторгнення інфлюенсери допомагали людям, яким довелося покинути свої домівки, знайти місце для ночівлі або ж для постійного перебування, купували продукти харчування та відправляли гуманітарну допомогу. Зараз, блогери продовжують збори коштів на різні потреби та висвітлюють лише деякі події. Нажаль, Інстаграм, через це блокує їхні сторінки. Для інфлюенсера є досить важливим вести інформаційну війну та допомагати Україні, адже це показує, наскільки він відповідальний і свідомий та чи варто саме йому, довіряти свій бізнес.

Між тим, сучасний стан українського інфлюенс-маркетингу переживає не найкращі часи. З 24 лютого призупинилися вкладання великих бюджетів міжнародних компаній, тому зараз з блогерами співпрацюють переважно середній та малий бізнес, які не можуть дозволити вкладати великі бюджети в рекламу. 

Отже через швидкий розвиток соціальних мереж, інфлюенс-маркетинг стає все більш популярним, він дозволяє ефективно вибудовувати комунікацію з цільовою аудиторією та залучати нову. Ненав’язливим способом підписник буде цікавитись товаром або послугою, адже його радить лідер думок. Кращий спосіб заявити про себе сьогодні – розповісти через людину, якій довіряють тисячі інших. 

Література:

1. 10 Benefits of Influencer Marketing to Grow Your Business. URL: https://influencermarketingagency.com/10-benefits-of-influencer-marketing.html

2. Influencer Marketing Effectiveness: Key Survey Finds, Facts & Figures [Infographic]. URL: https://mediakix.com/blog/influencer-marketing-effectiveness/

3. Understanding Influencer Marketing And Why It Is So Effective. URL: https://www.forbes.com/sites/theyec/2018/07/30/understanding-influencer-marketing-and-why-it-is-so-effective/?sh=57363daf71a9

4. Біловодська О. А. Кулік Д. І. Переваги та недоліки використання лідерів думок як інструменту маркетингу впливу. Міжнародна науково-практична конференція, м. Харків. С. 107-108.

5. Гвоздецька І. В., Голованюк Н. В. Вирішують блогери: influencer marketing в дії. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. - 2019. - № 5. - С. 70-73. 

6. Як бізнесу локально продавати послуги (товари) через лідерів думок в Instagram. URL: https://marketer.ua/ua/how-to-sell-through-instagram-influencers/




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення