ОЦІНКА ВПЛИВУ ПАРАМЕТРІВ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ЗА РІЗНИХ УМОВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА РЕСУРС ДВЗ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ОЦІНКА ВПЛИВУ ПАРАМЕТРІВ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ЗА РІЗНИХ УМОВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА РЕСУРС ДВЗ

06.09.2022 20:00

[3. Технічні науки]

Автор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри Автомобільного транспорту, Національний університет "Львівська політехніка", м Львів; Городняк Роман Васильович, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри Проектування машин та автомобільного інжинірингу, Національний університет "Львівська політехніка", м Львів; Ільницький Остап Анатолійович, студент магістратури, кафедра Проектування машин та автомобільного інжинірингу, Національний університет "Львівська політехніка", м Львів


Вступ. Діюче на сьогодні положення про ТО і ремонт транспортних засобів приймалось в 90-х та з того часу не зазнало якісних змін. Як наслідок, узагалі не враховано сучасні міжнародні стандарти та ті зміни в галузі діагностики автомобільних систем, що відбулись за останні два десятиліття. Усі нормативи та коефіцієнти коректування в залежності від умов експлуатації із врахуванням рівня надійності сучасних транспортних засобів давно застаріли. Діагностика транспортного засобу має вирішувати питання оперативного контролю параметрів та на їх основі подальших рекомендацій зміни умов експлуатації.  

Результати дослідження. За останні 30 років використання спеціалізованого мікроконтроллера або навіть групи мікроконтроллерів в цих цілях не підлягає сумніву. Системи бортової діагностики мають бути інтегровані, як складова система двигуна. А отже, створення перспективного діагностичного обладнання має вирішувати наступні основні завдання [1]: формувати бази даних діагностичних параметрів; самоналаштовувати межі діагностування параметрів в залежності від умов експлуатації; оцінювати стан технічної системи в автоматичному режимі. 

Встановлено, що найбільш логічним розвитком діагностичних систем автомобіля є створення модульних систем, в яких діагностика кожного вузла розділяється на окремі модулі, що дає можливість діагностувати як окремі системи так і автомобіль в цілому. 

Для реалізації досліджень було використано OBD-II адаптер та програмне забезпечення Android OBD-II Reader (рис. 1,а). Використана програма розроблена в середовищі розробки Android studio та написана на мові Java із використанням типових бібліотек (для роботи з Bluetooth).

Принцип роботи програми наступний: відправляється певний сигнал (лінійку з кодом стандарту OBD-II). Усім відомо, що в кожного параметра автомобіля, для прикладу, у швидкості чи температури двигуна, є свій код. За передачі лінійки з кодом на адаптер, він по каналу Bluetooth у відповідь на пристрій передає лінійку із результатом (рис. 1,б). Експериментальні дослідження проводились із використанням автомобіля Hyundai Solaris за звичайних умов експлуатації за період літа та осені 2020 року.





Рис. 1. Загальний вигляд (а) та збережені результати (б) програмного забезпечення Android OBD-II Reader


Аналіз даних показує, що пробіг автомобіля частково залежить від кількості обертів ДВЗ та не залежить від навантаження. Дані отримані від поїздки автомобіля (вгору 1 км) із АКПП в положенні D подано на рис. 2,б та рис. 2,в. При цьому кількість обертів та навантаження будуть максимальними. Результати випробувань під час руху з гори із аналогічними параметрами швидкості подано на рис. 2,г та рис. 2,д. Кількість обертів та навантаження в цьому випадку будуть мінімальними.







Відповідно, напрацювання ДВЗ в кілометрах пробігу використовується усіма виробниками, не відображає інтенсивності спрацювання ДВЗ, оскільки напряму не пов'язане ні з кількістю обертів ні з навантаженням. Результати досліджень демонструють, що напрацювання, яке враховує частоту обертання КВ ДВЗ є найефективнішим параметром. Тому запропоновано ввести новий параметр, що враховує кількість обертів КВ та навантаження на ДВЗ.


Література:


1. Дмитрив В.Т., Дмитрив И.В. Алгоритмы диагностики двигателей внутреннего сгорания. Motrol. Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Lublin – Rzeszow, Vol. 18, № 5. 2016. Р. 27-33.





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення