РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ «УНІВЕРСИТЕТСЬКА ІТ-ПІДГОТОВКА ШКОЛЯРІВ 8 - 17 РОКІВ В АКАДЕМІЇ СТАРТ_ІТ» - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ «УНІВЕРСИТЕТСЬКА ІТ-ПІДГОТОВКА ШКОЛЯРІВ 8 - 17 РОКІВ В АКАДЕМІЇ СТАРТ_ІТ»

07.11.2023 21:55

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Матюхіна Аліна Сергіївна, старший викладач дизайн-студії, Академія СТАРТ_ІТ, м.Львів



Вступ. Актуальність роботи.  Під час війни тільки ІТ-індустрія стабільно працює в країні: податки за 2022 рік склали 32,2 млрд гривень, у першому півріччі 2023 року експортний виторг склав $3,38 млрд.

Тому сьогодні відбувається справжні бум в ІТ-освіті, зокрема для дітей. Батьки намагаються підготувати дитину до успішного майбутнього в цій галузі. Постає питання, а де саме краще навчатися та отримати ІТ-вміння з новітніх комп’ютерних технологій?

Зараз на освітньому ринку є багато різних пропозицій з позашкільної ІТ освіти – коротко-термінові безкоштовні курси за європейськими грантами, курси для школярів від 3-х до 6-ти місяців, 2-х годинні заняття і більшої тривалості.  Але справжню фундаментальну ІТ-підготовку діти та підлітки можуть отримати за технологіями університетської освіти, яка формує професійні навички на все життя.

Метою роботи є розробка навчального проекту «Університетська ІТ підготовка школярів 8 -17 років».

Завдання роботи. Розробка організаційної структури університетської ІТ підготовки в Академії СТАРТ_ІТ. Визначення та обгрунтування засад університетської освіти в Академії.

Виклад суті дослідження. На підставі аналізу особливостей інноваційного навчання школярів сучасним комп’ютерним технологіям в Академії СТАРТ_ІТ [1, с.164] була розроблена організаційна структура університетської ІТ підготовки (рис.1) та визначено 7 засад [2] такої підготовки.





1. Навчальна частина (деканат) організовує навчальний процес у 4-х відділеннях (факультетах) Академії:

- Початкової ІТ-підготовки за курсом «Цікава інформатика» для школярів 8 -9 років, термін навчання 7 місяців.

- Базової ІТ-підготовки за курсом «Базова комп’ютерна підготовка» для школярів 10 -11 років, термін навчання 2 роки.

- Комплексної профорієнтаційної ІТ-підготовка за 3-ма курсами – «Комплексна комп’ютерна підготовка», «Спеціалізована комп’ютерна підготовка», «Поглиблена комп’ютерна підготовка з програмування» для школярів 12-14 років, термін навчання 2 роки.

- Професійної ІТ-підготовки за 3-ма курсами – «Розробка та просування веб-сайтів», «Професійна дизайн-підготовка», «Розробка програмного забезпечення» для школярів 15 -17 років, термін навчання 10 місяців.

2.Академія надає фундаментальну ІТ-підготовку. Крім того за американськими стандартами – методологією Інституту майбутнього США та програми Microsoft Class of 2030 до усіх навчальних програм додаються заняття в тренінг-студії з психологами та бізнес-тренерами, а також з англійської мови в ІТ. Це дозволяє слухачам сформували гнучкі та бізнесові навички – soft skills та business skills.

Максимальний термін навчання становить 6 років (при вступі у 8-9 років).  Відповідно віку дитини можна прийти на старший рівень з меншим терміном навчання, тому шо кожен рівень є завершеним, на якому видається відповідний диплом. 

3.Навчальний процес та формування у слухачів ІТ-навичок tech skills забезпечують професіонали ІТ-компаній (які проходять атестацію з дитячої педагогіки) у 5 студіях (кафедрах) Академії: студія програмування та робототехніки; веб-студія; дизайн-студія; гейм-студія; тренінг-студія.

4.Керівництво та викладацький склад Академії проводить наукову роботу. Так за останні роки у науковому секторі розроблені та впроваджені 4 авторські навчальні проекти для позашкільної освіти дітей, які визнані Державною та Міжнародною системами реєстрації авторського права:

•«Львівська Академія СТАРТ_ІТ».

•«Інтерактивний наочно-дистанційний формат ІТ- навчання».

•«Iнтернет речей та штучний iнтелект у розумному будинку».

•«Створення об'єктів доповненої та віртуальної реальності у розумному будинку».

На підставі двох останніх проектів вперше в Україні 7 груп, 80 слухачів виконали та успішно захистили проект «Інтернет речей та штучний інтелект у віртуальному розумному будинку». Знання та вміння з таких новітніх технологій забезпечують успішне працевлаштування випускників Академії вже після першого курсу навчання в університетах. 

5. Захист випускних проектів у відділеннях ( факультетах)  з комплексної профорієнтаційної  та з професійної ІТ-підготовки відбувається перед фахівцями ІТ-галузі та батьками.

При цьому випускники  Академії набувають  вміння працювати на фрілансі. За статистикою кожен третій слухач спецкурсів заробляє перші гроші, навчаючись ще у школі.

6.Заплановано відкриття ад’юнктури в Академії у 2024 році. Це дозволить реалізувати дуальну форму навчання, коли слухачі будуть одночасно навчатись і розробляти веб- і дизайн-проекти для замовників та отримувати при цьому винагороду.

7.Керівники Академії мають наукові ступені та вчене звання: 

- Директор – доктор філософії в галузі ділового адміністрування,  професор; досвід роботи в університеті 10  років та в ІТ-освіті школярів 12 років.

- Виконавчий директор – кандидат технічних наук,  доктор наук в галузі економіки,  професор; досвід роботи в університетах понад  20  років та в ІТ-освіті школярів 7 років.

Висновки.

1. Результати розробки першого в Україні навчального проекту «Університетська ІТ-підготовка школярів 8-17 років» були впроваджені у навчальний процес Академії СТАРТ_ІТ  [3].

2. Академія СТАРТ_ІТ принципово відрізняється від інших ІТ-навчальних закладів позашкільної освіти: по структурі, організації навчального процесу, формуванню ІТ-знань і вмінь з новітніх комп’ютерних технологій.

3. Завдячуючи інноваційній, якісній університетській підготовці більше 1000 випускників Академії стали програмістами. Багато хто з них вже працюють в ІТ компаніях Львова, де середня зарплата становить понад  $3700. Також є ті, хто знайшов роботу в міжнародних ІТ-компаніях.

Список використаних джерел:

1. Кобзєва О.В., Матюхін В.О. Успішний фахівець 2020-х років: вимоги та технології підготовки. // Наукове видання «Інтернет-Освіта-Наука-2016». Збірник праць десятої Міжнародної науково-практичної конференції. – Вінниця: ВНТУ,  2016. – С.164-166.

2. 7 засад університетської освіти в Академії СТАРТ_ІТ.  URL: https://startit.ua/7-zasad-universitetskoi-osviti-start-it  (дата звернення 5.11.2023).

3. Тільки в СТАРТ_ІТ: Університетська ІТ-підготовка школярів за американськими стандартами. URL: https://startit.ua/universitetska-pidgotovka-shkolariv (дата звернення 5.11.2023).



 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення