ВПЛИВ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ СТУДЕНТІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ВПЛИВ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ СТУДЕНТІВ

03.10.2023 18:50

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Арутюнян Георгій Володимирович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав; Васенко Олександр Васильович, кандидат історичних наук, доцент кафедри цифрових технологій навчання, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав


ORCID: 0000-0002-8895-4284 Олександр Васенко

Вплив засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на творчий потенціал студентів в сучасному освітньому контексті є предметом жвавої та актуальної дискусії. Зростання ролі технологій в усіх сферах життя суттєво перетворило спосіб здобуття та розуміння знань. ІКТ стали неодмінною складовою сучасної освіти, що надає студентам надзвичайні можливості для розвитку їхнього творчого потенціалу. Адже сучасні студенти виростають в середовищі, де ІКТ переплелися з їхнім повсякденним життям, і вони активно користуються цими інструментами для отримання знань, вираження творчості та розв'язання завдань [1]. 

Багато вчених включаючи В. Андрєєва, В. Моляка, Л. Виготського та інших, досліджували творчий процес і розвиток творчих здібностей у різних сферах. Деякі науковці, такі як Б. Блум, К. Роджерс, Дж. Рензуллі, П. Торренс, Б. Уайт та інші, досліджують взаємодію соціальних і психологічних чинників на розвиток творчого потенціалу. Дослідники, такі як О. Кривонос, Б. Гершунський, І. Горбунова, М. Жалдак, Н. Морзе, С. Панюкова, С. Пайперт, І. Роберта, О. Смірнов та інші, спеціалізуються на використанні інформаційно-комунікаційних технологій у сфері освіти, ретельно досліджуючи психолого-педагогічні та організаційні аспекти цього процесу.

Попри велику кількість досліджень наразі бракує інформації щодо ефективних методів та підходів до використання ІКТ, що сприяли б розвитку творчості у студентів. Тому детальне вивчення цих аспектів та подальші дослідження є необхідними для знаходження оптимальних методичних рекомендацій використання інформаційно-комунікаційних технологій з метою стимулювання творчого потенціалу студентів.

Актуальність визначає мету, яка ґрунтується на вивченні необхідності розуміти, як сучасні технології впливають на розвиток творчого мислення та потенціалу студентів у навчальному процесі. Висвітлення цього впливу допоможе визначити способи оптимального використання ІКТ в освітніх цілях та розробити стратегії покращення навчального процесу з урахуванням сучасних технологій.

Розв'язання даної проблеми в освітньому процесі вищого навчального закладу забезпечується використанням системи методичних вимог та рекомендацій [2]:

‒Сприяння індивідуальному підходу до навчання, де студенти мають можливість виражати свої власні думки та розвивати свої особисті здібності.

‒Застосування різних методів і форм роботи, включаючи колективну роботу та завдання для самостійного виконання.

‒Використання сучасних навчальних технологій.

‒Розвиток інформаційної грамотності серед студентів, щоб вони могли ефективно працювати з інформацією.

‒Застосування інтерактивних методів навчання та створення атмосфери, які сприяють співпраці між студентами.

‒Стимулювання інтересу студентів шляхом цікавих завдань і можливостей для дослідження.

‒Постійне оновлення навчальних програм відповідно до сучасних технологічних вимог та потреб ринку праці.

‒Використання різних методів оцінювання, які стимулюють розвиток творчих здібностей студентів.

Зазначені методичні вимоги та рекомендації сприяють інтелектуальному зростанню та розвитку творчої активності. Таке застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітній системі призводить до створення нових засобів навчання і збереження знань, таких як електронні підручники, мультимедійні ресурси, електронні бібліотеки і архіви, глобальні та локальні освітні мережі, інформаційні та довідкові системи. Також, це допомагає студентам активніше взаємодіяти з навчальним матеріалом, розуміти його застосування в практичних завданнях і підвищує їхню мотивацію до навчання. Формування навичок в роботі з ІКТ вимагає створення відповідного навчального середовища, забезпечення доступу до сучасних комп'ютерних технологій та програмного забезпечення, а також підготовленого педагогічного персоналу, який готовий адаптувати свої підходи до навчання відповідно до сучасних вимог [3].

Загалом, інформаційно-комунікаційні технології відіграють важливу роль у сприянні розвитку творчого та проектного мислення студентів, розширюючи можливості їх пізнавальної активності. Вони дозволяють студентам ефективно користуватися різноманітними інформаційними ресурсами та інструментами, сприяючи досягненню успіху в навчанні та майбутній професійній діяльності.

Література

1.Готько О., Чайковська О. Інформаційно-комунікаційні технології – як сучасний засіб навчання в освіті. Молодь і ринок. 2015. № 4. С. 130-134. 

2.Онишко О. Г. Методична система розвитку творчих здібностей студентів вищих технічних закладів у процесі навчання інформатики: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ, 2009. 22 с.

3.Теоретико-методологічні засади інформатизації освіти та практична реалізація інформаційно-комунікаційних технологій в освітній сфері України: монографія / В. Ю. Биков та ін. Київ: Компринт, 2019. 214 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення