ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

03.10.2023 18:39

[1. Информационные системы и технологии]

Автор: Артюх Владислав Анатолійович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав; Васенко Олександр Васильович, кандидат історичних наук, доцент кафедри цифрових технологій навчання, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав



ORCID: 0000-0002-8895-4284 Олександр Васенко

Актуальність теми полягає у надзвичайно швидкому розвитку інформаційних та комунікаційних технологій (ІКТ) та їхньому впливі на сучасну освітню систему. У контексті становлення цифрового суспільства, використання засобів ІКТ в освітньому процесі вищих навчальних закладів стає не лише актуальною, але й критично необхідною складовою сучасної освіти.

За останні роки спостерігається стрімке зростання доступу до інтернету та розповсюдження різноманітних цифрових інструментів, які революціонізують підхід до навчання та набувають все більшої вагомості у підготовці майбутніх спеціалістів. Використання ІКТ у вищій освіті відкриває безмежні можливості для інтерактивного навчання, сприяє розвитку креативності, аналітичних навичок та дослідницької активності студентів [1].

У цьому контексті, метою є вивчення, теоретичне обґрунтування особливостей  використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі закладу вищої освіти.

Використання ІКТ в навчанні є необхідністю та полягає у підготовці студентів до життя в інформаційному суспільстві. Інформаційно-комунікативні технології у сфері вищої освіти складаються з апаратного забезпечення, програмного забезпечення та навчальних матеріалів. Ці складові ІКТ у навчальному процесі спільно сприяють впровадженню технологій у сферу освіти і підвищенню її якості. Основні завдання ІКТ навчання спрямовані на розвиток студентів і підготовку їх до сучасного інформаційного світу включають: збільшення інтенсивності та якості навчання через інтерактивні методи; створення відкритої системи навчання для індивідуалізації та самоосвіти; інтеграція різних предметів та галузей знань; розвиток творчих здібностей студентів; підвищення критичного мислення та робота з інформацією; розвиток дослідницької діяльності та етичних стандартів; підготовка до роботи у галузі інформатики та обчислювальної техніки [2]. 

Практичне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальний процес вищого навчального закладу варто реалізовувати за допомогою певних шляхів, а саме [3]:

‒Забезпечення студентів доступом до актуальної та науково обґрунтованої інформації.

‒Використання різноманітних онлайн-ресурсів та веб-платформ для навчання.

‒Використання спеціалізованого програмного забезпечення для аналізу даних у певній освітній галузі.

‒Залучення студентів до проектної діяльності, де вони можуть застосовувати свої знання на практиці та розробляти нові рішення.

‒Сприяння взаємодії та співпраці між студентами, що сприяє обміну ідеями та колективному розв'язанню завдань.

‒Систематичний аналіз та відстеження результатів студентської начальної діяльності з метою покращення якості навчання.

‒Використання віртуальних класів та симуляцій для навчання.

Усі вказані шляхи дійсно допомагають студентам активно розвивати навчальні уміння та навички і сприяють формуванню важливих навичок роботи з сучасними інструментами і технологіями. Інформаційно-комунікаційні технології стають справді важливим інструментом для підготовки майбутніх фахівців, а їх використання в освітньому процесі сприяє покращенню якості навчання і підготовки студентів до викликів сучасного цифрового світу.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій розширює можливості здобувачів вищої освіти для активного навчання та практичного застосування знань. ІКТ створюють інтерактивне навчання, сприяють розвитку самонавчання, критичного мислення та творчості, а також надають практичний досвід роботи з сучасними інструментами і технологіями необхідними для майбутньої професійної діяльності.

Література

1.Гуревич Р. С, Кадемія М. Ю, Козяр М. М. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті. Львів, Україна: Сполом, 2012. 236 с.

2.Алексєєва О. Р.,  Бутенко Л. Л., Курліщук І. І., Швирка В. М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання курсу за вибором «Трендспортинг та професійне майбутнє сучасного фахівця». Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 72. № 4. 136-151.

3.Білан А. Д., Панасик О. П. Інформаційні технології: технічно-педагогічний аспект: монографія. Луцьк, 2008. 320 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення