ДОСЛІДЖЕННЯ АКТУАЛЬНОСТІ ТА UX САЙТІВ ДЛЯ ВАГІТНИХ ЖІНОК: ЯК ПОДАТИ ІНФОРМАЦІЮ У ВЕБ-ПЛАТФОРМАХ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ДОСЛІДЖЕННЯ АКТУАЛЬНОСТІ ТА UX САЙТІВ ДЛЯ ВАГІТНИХ ЖІНОК: ЯК ПОДАТИ ІНФОРМАЦІЮ У ВЕБ-ПЛАТФОРМАХ

08.09.2021 21:57

[1. Информационные системы и технологии]

Автор: Лучинська Т.С., студент кафедри програмного забезпечення, Національний Університет «Львівська Політехніка», м. Львів; Журавчак Л.М., професор кафедри програмного забезпечення, Національний Університет «Львівська Політехніка», м. Львів


Формулювання задачі: сьогодні, в час пандемії, вкрай необхідно, щоб технологічний прогрес спрямував свої сили на покращення комунікації між лікарями та пацієнтами, зокрема вагітними жінками, а також на забезпечення контролю стану свого здоров’я людям з немедичною освітою. 

Для того, щоб уберегти потенційних користувачів від неперевірених інтернет-ресурсів, де будь-хто може поділитися своїм «досвідом», в Україні створено план інформатизації системи охорони здоров’я на 2019-2023 роки. Одними з основних задач в ньому є:

1) надання достовірної інформації в необхідному обсязі, в потрібному місці, в потрібний час учасникам системи охорони здоров’я – пацієнтам, лікарям, фармацевтам, науковцям;

2) залучення пацієнта до піклування про власне здоров’я, контролю якості отриманих медичних послуг за рахунок надання доступу до власних медичних даних та розпорядження ними [1].

Не менш важливим є UX веб-ресурсів, адже саме зручний інтерфейс є запорукою успіху сайту.

Об’єкт дослідження: інформаційні веб-ресурси для вагітних жінок та батьків немовлят, а також сайти приватних клінік з статтями від компетентних лікарів.

Предмет дослідження: зручність користування веб-сайтами для вагітних жінок, аналіз UX українських та закордонних ресурсів, порівняння тенденцій кольорів в UI/UX дизайні, зручність навігації на сайтах, а також методи створення структури user-flow.

Мета роботи: дослідити особливості інформаційних сайтів для вагітних жінок, систематизувати матеріали, статті та поради для пацієнтів, на основі зроблених висновків розробити веб-сайт із зручним інтерфейсом.

Методи дослідження: в процесі дослідження було використано такі методи:

1) теоретичні – використовувалися для аналізу, узагальнення літературних джерел щодо теми роботи, порівняльно-аналітичний аспект дав змогу отримати й систематизувати літературні та електронні матеріали мережі Інтернет з теми дослідження;

2) емпіричні – інформаційні, візуальні, опитувальні, компаративні та метод інтерв’ю допомогли глибше висвітлити тему роботи, зробити дослідження логічно завершеним.

Практичне значення: матеріали роботи можуть бути використані в процесі розробки програмного забезпечення як для вагітних жінок, так і для батьків немовляти, на лекціях з основ веб-програмування чи комп’ютерної графіки та для загального розвитку в повсякденному житті.

Аналіз українських та закордонних веб-ресурсів для вагітних: якщо ввести в пошуковій системі «Сайти для вагітних», менш ніж за секунду ми отримаємо близько 35 000 000 результатів. Це буде як інформація про здоров’я, так і магазини одягу, дитячих меблів тощо. Також можна зустріти статті про найкращі веб-сайти для вагітних. Найпопулярнішими англомовними ресурсами є «What to expect», «BabyCenter», «Mother to baby», «Evidence Based Birth», «Pulling Curls» [2]. В Україні популярністю користуються сайти «Я – матуся», «Huggies» тощо. Також вагомим покращенням у достовірності інтернет-ресур¬сів є поява розділів «Статті», «Блог», «Новини» в сайтах приватних клінік, де інформація про здоров’я написана лікарями, а не звичайними користувачами.  

На жаль, більшість з цих сайтів допускають поширені UX помилки, які в результаті будуть відлякувати користувачів, наприклад, поєднання червоного та синього кольору. Відомо, що це явище називається стереохроматизмом – коли один колір «випирає», а інший поглиблюється [3]. Ця помилка зустрічається на сайті «Я – матуся» (заголовки червоні, текст синій).

Проте найбільш значущими є помилки навігації. Навіть досвідченому користувачеві важко шукати інформацію, коли вона погано структурована, є багато контекстних меню та інших посилань (рис. 1).



Рис. 1. Приклад незручного для користувача інтерфейсу.

На деяких сайтах навігаційного меню зовсім немає, і недосвідченим користувачам важко здогадатися, що звичайний текст праворуч від логотипу є клікабельним (рис. 2).



Рис. 2. Приклад незрозумілої навігації без меню

Не менш важливою є зручна авторизація. Потрібно бути якомога ввічнивішими з користувачами та писати персоналізовані підказки. Заповнюючи форму, користувач хоче знати, що його цінують і бачити сповіщення: «Будь ласка, введіть коректну електронну адресу», а не таке: «Електронна адреса не існує».

Висновки: саме розробка веб-сайтів з зручним UX та достовірною інформацією від компетентних лікарів допоможе пришвидшити план інформатизації системи охорони здоров’я України. В процесі дослідження UX для розробки дизайну для свого веб-сайту я вирішила складну деревовидну ієрархічну структуру навігаційного вікна за допомогою продуманішого та деталізованішого лендингу з секціями першої інформативної сторінки, а також за допомогою, більш структурованого подання статей (сортування за темами, авторами).

Також важливим аспектом створення будь-якого сайту є вибір кольорової палітри, адже виразність діапазонів кольору допомагає користувачам точніше сприймати інформацію, а також робить продукт унікальнішим і таким, що запам’ятовується. Крім кольору, важливо підібрати зображення та іконки для візуальної передачі інформації. У випадку сайтів для вагітних жінок та батьків немовлят буде доречно використати м’які пастельні кольори, які говорять про гармонію і ефективно передають користувачам необхідні посилання.

На основі дослідження також можна зробити висновки про те, що під час розробки сайтів необхідно пам’ятати про принцип трьох кліків, тобто будь-яку інформацію варто знайти за допомогою зручної навігації всього за три кліки. В цьому також допомагає принцип єдності, коли користувач може знайти всі елементи керування в одному місці. Не менш важливим є правило «KISS» (keep it short and simple), тобто інтерфейс повинен бути простим та інтуїтивно зрозумілим, всі задачі користувач повинен легко знаходити на сайті, а не користуватися пошуковими системами.

Література:

1. Концепція інформатизації охорони здоров’я України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://moz.gov.ua/uploads/2/12639-pro_20190604_1_dod.pdf .

2. 5 Pregnancy Websites All Moms-to-be Should Know [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://www.brides.com/story/websites-every-pregnant-woman-should-know-about.

3. Wayneshenk S. 100 Main Design Principles. How to keep attention / Susan Wayneshenk – «Piter», 2011. – 30 c.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення